Årets första nya påbörjade projekt.

Projekt: Slätstickade sockar med resårskaft (beställningsjobb till pappa)

Garn: Superwash strömpegarn (70% ull, 30% polyamid). Färg: 712970 (Blå) samt liknande Grått garn som saknar etikett. (Dessa är gamla garn köpta i Danmark för länge sedan, som jag fått från mammas gömmor.)

Mönster: http://www.wermland.nu/Stickning/Toeup.pdf fast med samma ändringar som följande bloggare har gjort http://tintin74.blogspot.com/2010/07/nu-ar-jag-fardig-med-mina-efterlangtade.html



Det var inte helt lätt att förstå sig på den nya maskuppläggningen och jag struntade fullkomligt i om det blev vridna maskor i tån på första varvet. Inte för att det syns, så antingen har jag gjort rätt eller så hade jag tur att det syntes ännu mindre än vad jag trodde.
Pappa lär ju inte se det om han inte synar dem ordentligt.

Vi får väl se hur tröttsamt det är att sticka sockar. Man ska ju göra en till likadan när man är klar med första sockan. Tänkte ju sticka ett par till... men det får vi se. Kanske blir det något annat, typ en sjal som kommer emellan. Måste ju ha något att sysselsätta mig med vid TVn.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0