Lite egostickning också.

Igår gick jag och köpte mig tre nystan av Drops Baby Alpacka Silk i färgen 1760 (ljus grålila). Det är introduktions-pris på det garnet fram till Alla hjärtans dag med 30 % rabatt.

Tanken är att det ska bli en scarf/halsduk... eller vad man nu ska kalla det. Inte så tjock som en vinterhalsduk utan mer som ett klädesplagg/accessoar, stickat med påfågelsmönster. Jag tror att det kan bli riktigt snyggt.

Det är lite trist att bara sticka till andra, man vill ju gärna ha något till sig själv också. Så det får bli lite emellan-åt-stickning på den här till mig själv.

Bild och info kommer senare när jag fått tag i kamera och kommit lite längre så att jag ser om det blir bra med mönstret eller om jag ska byta stickstorlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0