Årets första färdiga projekt.

Nu har min trekantiga halsduk stickats färdigt. Eller ja, det var ju ett par dagar sedan, men det är först nu som jag fått tagit kort på den.


Den blev inte riktigt så bred som jag tänkt mig. Kan precis vira den om mig och knyta under hakan, men inte mer än heller. Det är lite garn kvar på nystanet men jag vågade inte chansa på att det skulle räcka två varv till. Så det fick bli som det blev.

Mössan till Tomas är också klar. Tofsen är tillklippt och fastmonterad efter en hel del om och men. Först monterade jag den med bara en tråd från tofen och insåg att den kommer ju att trilla av vid första bästa lilla smäll på tofsen. Så jag tog av den igen och till min förvåning var det lättare än jag trott att hitta vart i bollen som ihopsnörningen gick, så jag kunde fylla på med ytterligare en dubbeltråd. Tvinnat och fast sytt så blev det totalt 5 trådar nu och mycket, mycket starkare. Nu sitter den rejält och jag behöver inte vara orolig för att den ska lossna. Ska bara få tummen ur att leverera den också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0