Gott Nytt StickÅr!

Julen har börjat att lägga sig och man är alldeles föräten av all julmat och julgod.

Själv ska man ladda inför födelsedagsfirande imorgon då man råkar fylla år högst olämpligt mitt emellan jul och nyår.
Mitt pysslande har uppmuntrats av mor och far och klapparna under granen gick verkligen i stickningens tecken. Jag fick nämligen stickmarkörer, sticktoppsskydd till både parstickor och strumpstickor, stickmätare, varvräknare och garnseparator för fingertoppen. Helt klart en massa småsaker som jag både önskat mig och inte visste fanns.

Dessutom så får jag låna hela sticklagret av mamma och hon har letat fram en massa garn som bara legat i gömmorna och skräpat. Där finns bland annat strumpgarn till min andra beställning. Nämligen strumpor med högre skaft till pappa.

Min första beställning har kommit igång och är nästan klar nu. Det är en mössa till en klasskompis. En ganska enkel, slätstickad mössa med tofsboll och en liten kant med mönster. Själva mössan blir mörkgrå. Mönsterkanten samma gråa, naturvit och organge. Tofsen blir sedan i den samma organge som i mönsteret. Har stickat på här hela helgen och har nu bara monteringen, trådfästning och bollen kvar att göra. Så den kommer att bli klar i kväll.

Vad ska man hitta på sen... det vet jag inte riktigt. Får fundera på något kul, annars är det väl bara att köra igång med pappas strumpor.

Bilder kommer senare eftersom det är för mörkt att fota med mobilkameran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0