Beställningsjobbet i princip klart

Projekt: En slätstickad mössa med mönster och tofs (beställningsjobb till en killkompis)
Garn: Drops Nepal 0506n gråmix, Drops Nepal 0100 natur, Rauma Vamsegarn V46 (senapsgul)
Mönster: http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=15&d_id=22&lang=se




Mössan påbörjades under jul, då jag var hemma och kunde låna nya stickstorlekar av mamma. Började först med att sticka med strumpstickor i storlek 5, men insåg snabbt att den skulle bli för liten då jag stickar så fast. Så jag bytte till strumpstickor (i plast för första gången) i storlek 6 och eftersom jag varken hade strl. 5,5 eller strl. 6,5, så stickade jag hela mössan med samma stickor.




Hela mössan är klar, men tofsbollen måste putsas till för att bli jämnare och något mindre. Sen är det bara att montera på den och lämna över till mottagaren. Han har varit och provat den och det är kanske i största laget, men jag fick ju aldrig något riktigt huvudmått att jämföra med. Han verkade nöjd ändå. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0