Min första beställning!

Jag har fått en beställning! Min klasskompis Tomas har nästan tjatat hål i huvudet på mig att jag skulle sticka en mössa åt honom. Efter att ha sagt att jag inte är fullfjädrad än så kan jag bara göra enkla saker.

Efter en hel del velande fram och tillbaka så hittar vi ett mönster som verkar falla Tomas i smaken och jag tyckte verkade vara ett överkomligt projekt att utföra. Det blir en liten rad med mönsterstickning i övrigt är det bara slätstickning. Så det kommer nog att gå fort. Dessutom är det kul att lära sig att sticka mönster nu då också.

Så härom veckan gick vi till Strikk och köpte garn.

Eftersom jag hade en tenta att koncentrera mig på först, så skulle jag sätta tänderna i det nya projektet efter den. Tentan är nu skriven och jag väntar på att ta mig ut till mamma för att låna fler stickor. Jag hade inte de som behövdes för detta projekt.

Så julpysslet hemma hos mor och far lär bli att börja sticka på Tomas mössa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0