Inte mycket nytt, men fullt upp.

På pysselfronten intet nytt, skulle man kunna säga här. Har haft fullt upp med en massa annat. Håller bland annat på att röja ut min lägenhet och går igenom i stort sett 11 år av mitt liv. Det tar sin lilla tid, får jag säga. Tänk vad man samlar på sig!

Så snart ska resten av alla pysselsaker inkl. symaskinen packas ner och flyttas till Mölndal där jag och mitt vanliga pyssel har hållt till största delen av det senaste året.

Var och firade pappas födelsedag i helgen och passade på att ta med båda påbörjade sockarna så att jag kunde prova dem på honom. Äntligen! Det var ju som jag misstänkte att den första blev för stor. Visst det gick ju att ha den, men den andra med en maska mindre på varje sticka satt perfekt. Så nu vet jag vad jag har att göra framöver.

Pojkvännens ena socka har hunnit bli klar (minns inte om jag skrivit det). Så jag ska försöka fixa en bild på hur den blev. Så här långt kan jag ju utvärdera mönstret med att sticka strumpor från tån med att det är ju käckt att kunna sticka på så länge man har garn och i skaftet variera med annat garn om man upptäcker att det inte räcker. Eller om man bara vill göra lite roliga ränder. Däremot så gjorde jag en resåravmaskning och kan väl tycka att det inte ser så fint ut när sockan inte sitter på någon fot. Men huvudsaken är väl egentligen att den ska sitta bra på, så det är väl egentligen bara en bagatell.

Det börjar dra ihop sig med att komma igång med tentapluggande igen också, så vi får väl se hur det går med pysslandet. Det finns viss risk att det ligger på is en stund. Prioriteringen är just nu att få packat, flyttat och flyttstädat i min lägenhet för att kunna hyra ut den. Och sen full fokus på studierna igen.

Så ha tålamod med den dåliga uppdateringen här på sidan! // Pysselnerd    



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0